Monday 9 May 2011

MANGGIS...dah berbunga and berbuah

Pokok manggis rumah aku dah berbunga dan berbuah. Walaupun tiap2 hari aku duk lalu tepi pokok manggis ni tapi aku xperasan pun dah berbunga sampai la ayah aku suruh tengok pokok kita dah berbunga..Bila di usha2, wah banyak giler bunga ada yang dah kembang ada yang kuntum lagi..Firstime aku tengok bunga manggis walaupun pokok manggis ni dah banyak kali berbuah..

Sekarang buah manggis dah makin besar, ayah aku kata maybe dalam sebulan dua lagi masak le..Xsabar ni nak tunggu buah manggis masak tapi makin hari makin kurang buah sebab asyik luruh aje..Tapi xpe, yang tinggal kat atas pokok pun belum tentu abih di makan..

Kat rumah aku ni da 2pokok manggis tapi sepokok ni je yang berbuah. Sepokok lagi merajuk kenapa tah xnak berbuah..maybe musim depan pokok 2 berbuah kot, jangan merajuk lama2 nti kena tebang hehehe..

- dah berbunga pokok manggis ni -


- zoom dekat ckt, camni ar rupa bunga manggis -


- yang 2 bunga yang belum kembang lagi -


- yei yei dah jadi buah -


- banyaknya tapi banyak gak yang dah luruh -


- buah makin membesar, bila tah nak masak -


xoxo
buntal-buntal

No comments:

Post a Comment