Thursday 21 April 2011

BUNGA LABU...dari jauh boleh nampak

Dari jauh dah boleh nampak bunga labu sebab kalernye kuning terang dan bunganya yang besar. Bila di usha2 cantik jugak bunga labu ni mungkin sebab kalernya yang menarik perhatian. Ini bunga labu yang aku snap dari kebun sayur mak aku. 

Orang kata pokok labu rajin berbunga tapi buah susah nak lekat. Patut ar pokok kat kebun aku penuh dengan bunga je. Dah bape kali bunga tapi buahnya belum menampakkan hasilnya lagi. Buah labu ni ada kat pangkal bunga. Bila bunga layu, buah akan makin membesar tapi sebaliknya lak yang berlaku. Bila bunga layu, buah pun turut layu gak hehehe tensen jugak la tapi aku dengan mak aku sabar menanti kemunculan buah labu...kesabaran itu satu penyiksaan tapi kesabaran itu separuh dari iman..renung2kanlah..

- bunga labu kaler kuning - 


- ada yang masih kucup ada yang dah mekar tapi buahnya belum ada -


xoxo
buntal-buntal

No comments:

Post a Comment